Friday, 3 November 2017

Dapatkan tidur yang berkualiti , hindari kanser





Tahukah anda , masalah  INSOMNIA, sukar tidur malam , berpunca dari pelbagai faktor


Apa punca sukar tidur

1- tempat tidur yang tidak selesa.

  • pastikan tempat tidur kita bersih dan nyaman
  • sebelum tidur jauhi gadget, sekurangnya 1 jam sebelum tidur
  • matikan lampu. elakkan tidur dalam keadaan lampu terang
  • television juga memberi pengaruh tidak baik untuk otak bawah sedar, sebaiknya sebelum tidur elakkan menonton filem/drama yang dramatik atau misteri atau keganasan


2- pengunaan ubatan ,

  • penggunaan ubatan darah tinggi, ubat asma, dan lain-lain, memang akan memberi kesan tidak selesa untuk tidur di malam hari
  • jadi, berusaha lah ubah cara hidup agar lebih sihat dan tidak bergantung pada ubatan


3-  Gaya hidup

  • Usahakan supaya tidak tidur lama di siang hari
  • Usahakan untuk tidak berjaga malam, fitrah kita sebagai manusia - Siang berjaga & bekerja, dan Malam adalah untuk istirehat dan tidur
  • Makan malam sebaiknya 4 jam sebelum tidur. Usah dibiasakan makan lewat malam, 
  • Berhenti ambil kafein di waktu malam



4 - STRESS

  • Ubah cara kita berdepan dengan stress. Bila stress kita bukan sahaja hilang tumpuan, tetapi juga menjejaskan corak tidur



AKIBAT DARI INSOMNIA

Tahu kah anda, bila kita tidak dapat tidur pada waktu malam, maka penghasilan hormon MELATONIN akan terbantu atau tidak berlaku. Waktu puncak penghasilan hormon Melatonin adalah antara jam 12 tengahmalam hingga 4 pagi. Dan hormon ini hanya boleh terhasil saat kita tidur - iaitu tidur yang nyenyak - DEEP SLEEP.

Sekiranya kita selalu tidak dapat tidur pada waktu tersebut, maka hormon tersebut tidak terhasil dan tidak dirembeskan ke otak dan tubuh kita.

Hormon ini sangat penting kepada kesejahteraan SEL tubuh kita. Hormon Melatonin ni umpama Konduktur dalam sebuah orkestra, iaitu menjadi ketua kepada hormon-hormon lain dalam tubuh. Lihat betapa penting nya kehadiran MELATONIN dalam tubuh kita.

Jika dibiarkan ia tidak terhasil untuk satu tempoh yang panjang - ia boleh menjadi sebab kanser.

Sayangi nya tubuh kita. RAWAT INSOMNIA.



BAGAIMANA QASEH GOLD MEMBANTU MASALAH INSOMNIA


Terdapat beberapa ramuan dalam Qaseh Gold yang membantu untuk memberi rangsangan dan keupayaan tubuh kita untuk berehat pada waktu malam.


Ramuan Qaseh Gold ini membantu anda untuk mendapatkan kualiti tidur yang lebih baik, iaitu  KURMA , MADU, DELIMA, PASIFFLORA/MARKISA (ada dalam Qaseh Gold Adinda), ASHWAGANDA (ada dalam Qaseh Gold Kekanda) , GOJIBERI (ada dalam Qaseh Gold Premier), BUAH TIIN, BADAM (ada dalam Qaseh Gold Junior) , CERI (ada dalam Qaseh Gojes) 



Qaseh gold, membina kehidupan yang sihat dan berkualiti. Cuba sebotol Qaseh hari ini. .